2-dages kursus i værdiskabende
facilitering og mødeledelse

Lær at facilitere på 2 dage

Få ro og overblik som facilitator

9.800,- kr. ekskl. moms
Næste kurser:
Aarhus: 6.-7. maj 2024 (3 ledige pladser)
København
: 10.-11. juni 2024 (2 ledige pladser)

Lær kunsten at facilitere dine møder og workshops med ro, overblik og fremdrift, gennem et intensivt og engagerende kursus, med masser af indsigter, effektive værktøjer, involverende teknikker og konkrete øvelser

Din tryghed:  Vi har trænet mere end 8.500 facilitatorer

Kursus datoer

Kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse varer 2 dage, med undervisning fra 9.00-16.00 begge dage.

Næste kurser i København

    • 10.-11. juni 2024 (mandag-tirsdag) (2 ledige pladser)
    • 30. sep.-1. okt. 2024 (mandag-tirsdag)
    • 9.-10. december 2024 (mandag-tirsdag)

Næste kurser i Aarhus

    • 6.-7. maj 2024 (mandag-tirsdag) (3 ledige pladser)
    • 16.-17. september 2024 (mandag-tirsdag)
    • 4.-5. november 2024 (mandag-tirsdag)

Link til kursusbeskrivelsen i pdf-format:

Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse
– Kursusbeskrivelse i PDF-format
 

Pris

Kursusprisen er 9.800,- kr, ekskl. moms.

Denne pris inkluderer de 2 dages undervisning samt kursusmaterialer og al forplejning: morgenmad, frokost, eftermiddagskage, frugt, kaffe, the, juice, sodavand og vand.

Spar 10% ved samtidig tilmelding af flere deltagere fra samme virksomhed/myndighed

Kursussted

Alle vores åbne kurser i København afholdes i konferencelokalerne på det 5-stjernede Copenhagen Marriott Hotel, 600 meter fra Københavns Hovedbanegård, i store lyse lokaler lige ved havnefronten.

Adressen er
Copenhagen Marriott Hotel
Kalvebod Brygge 5
1709 København V

Der er gode parkeringsmuligheder i området, bl.a. lige ved hotellet.

 

Alle vores kurser i Aarhus afholdes i de lækre 5-stjernede konferencelokaler på SAS Radisson Blu Scandinavia Hotel​, 600 meter fra Aarhus Hovedbanegård, i store lyse lokaler, lige ved Aros og Musikhuset Aarhus.

Adressen er
SAS Radisson Blu Scandinavia Hotel
Margrethepladsen 1
Indgang fra Thomas Jensens Allé 1
8000 Aarhus

Der er gode parkeringsmuligheder i området, bl.a. direkte på SAS Blu Radisson hotellet.

Facilitering – Evnen til at sikre klarhed, tryghed og fremdrift

Facilitering er evnen og kompetencen til at skabe optimale samarbejdsmæssige rammer for en gruppe af mennesker, som er samlet for i fællesskab at løse en opgave, typisk i et møde, en workshop eller et projekt.

Dette inkluderer, at sikre klarhed for alle om hvad de er samlet for, hvad de forventes at frembringe, at have forberedt en god og logisk vej til målet, klar og tydelig kommunikation, anvendelse af præcise og værdiskabende værktøjer/teknikker undervejs, samt at etablere og opretholde et trygt og produktivt samarbejdsklima.

Det inkluderer også evnen til at udfordre gruppen, fokusere gruppen i en fælles retning, sikre fremdrift, håndtere uenigheder og konflikter, få gruppen tilbage på sporet, samt at sikre fælles konklusioner og resultater, som alle forstår, bakker op bag og tager ejerskab for.

Facilitatoren sikrer dette gennem et struktureret, sammenhængende og direkte brugbart rammeværk, fyldt med konkrete værktøjer og teknikker til professionel resultatskabelse, særligt tilpasset situationer, hvor du arbejder med grupper af mennesker.

Link til kursusbeskrivelsen i pdf-format:

Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse
– Kursusbeskrivelse i PDF-format

Lær teknikkerne bag effektive møder og workshops

Du har sikkert oplevet møder og workshops, hvor…

    • emner kører ud af en tangent
    • mål og ønskede resultater er uklare, eller ikke eksisterende
    • enkelte deltagere dominerer diskussioner, så andres bidrag ikke høres
    • deltagere med stærke holdninger ender i konflikt, og mødet/workshoppen ikke når de ønskede resultater
    • deltagerne er passive, uengagerede og føler at de spilder deres tid
    • du som mødeleder/facilitator mister overblikket, og ønsker en bedre værktøjskasse

og mange andre lignende situationer.

Heldigvis behøver det ikke være sådan. Du kan direkte benytte de værktøjer og teknikker, du lærer på kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse til at skabe bedre, mere effektive og mere involverende møder og workshops, lige så snart du er tilbage fra kurset.

Du lærer hvordan grupper af mennesker fungerer optimalt sammen, hvordan du sætter krystalklare mal og rammer for dine møder. Du får masser af præcise værktøjer, metoder og teknikker, og du træner at benytte disse værktøjer og teknikker direkte på kurset, så du efter kurset trygt kan sikre fantastiske, berigende, involverende, engagerende og værdiskabende møder og workshops.

Du lærer ikke bare hvad du kan gøre, for at sikre rigtig gode møder og workshops. På kurset i værdiskabende facilitering, lærer du præcis hvordan du gør dette som facilitator, gennem konkrete øvelser og målrettet træning i virkelige situationer.

    Hvad lærer jeg på kurset?

    På kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse, får du en rigtig god rolleforståelse, dvs. klarhed over præcis hvad du bør fokusere på i dine møder og workshops, og hvad du med fordel lægger ud til deltagerne. Du får derudover konkrete og anvendelige værktøjer, metoder og teknikker til at

      • planlægge og designe dine møder og workshops
      • sikre fokus og fremdrift
      • holde deltagerne på sporet
      • håndtere konflikter og vanskelig adfærd
      • begejstre deltagerne og sikre ejerskab
      • sikre involvering og engagement
      • understøtte effektiv resultatskabelse med en omfattende og præcis værktøjskasse
      • præcise værktøjer til idegenerering, gruppering, prioritering, afstemninger, beslutningsprocesser, aktionsplaner osv.
      • visualisere processer og værktøjer
      • og meget, meget mere

    Som facilitator og mødeleder lærer du at skabe klare rammer for dine møder og workshops. Du lærer hvordan du sikrer, at deltagerne bruger, deler og udnytter hinandens erfaringer, kompetencer og kreative potentiale, og derved skaber bedre resultater, beslutninger og løsninger.

    Samtidig vil du gennem kurset forbedre din egen evne til at forstå andre mennesker, deres adfærd i grupper og frem for alt forbedre din evne til at kommunikere præcist og anerkendende til mennesker i forskellige samarbejdssituationer.

    Du får konkret og præcis træning og øvelse i at anvende en komplet og sammenhængende værktøjskasse, til at sikre involverende og engagerende møder og workshops. Dette vil hjælpe dig, til at skabe bedre resultater gennem klare mål, tydeligt engagement, øget involvering af deltagerne og større værdiskabelse gennem deltagernes interaktioner, vidensdeling og ejerskab.

    Kurset indeholder alt, du skal bruge til at planlægge, afholde og følge op på dine værdiskabende møder og workshops i fremtiden.

    Indhold på kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse

    Kurset indeholder alle de værktøjer, du skal bruge som facilitator og mødeleder.

    Forståelse af facilitering og rollen som facilitator og mødeleder

      • Rollen som facilitator, mødeleder og hybridrollen som indholdsbidragende facilitator
      • Forstå facilitatorens mindset og arbejdsmetoder
      • Forstå forskellen på møder og workshops, og hvordan du bruger dem optimalt

    Forberedelse af møder og workshopps

      • Struktureret forberedelse, planlægning og design af møder og workshops
      • Præcis målsætning og klare leverancer
      • Forventningsafstemning, begejstring og motivation allerede fra indkaldelsen

    Facilitering af møder og workshops

      • Kom godt i gang – Den klare, tydelige og involverende start
      • Lær at etablere og opretholde et trygt og produktivt samarbejdsklima
      • Kunsten at give krystalklare instruktioner til involverende og engagerende værktøjer
      • Involvering, engagement og samskabelse
      • Lær at bruge præcise og inspirerende værktøjer til dialog, idegenerering, prioritering, fælles beslutninger og klare aktionsplaner
      • Brug visuelle virkemidler
      • Hold deltagerne på sporet – Avancerede kommunikative strukturer til at håndtere adfærd og vanskelige situationer
      • Løbende sikring af fælles forståelse, opbakning og ejerskab for konklusioner, resultater og beslutninger
      • Sikring af værdiskabelse – Lær at skrive korte og præcise referater, som godkendes direkte på mødet/workshoppen
      • Afslut dine møder og workshops præcist og aktionsorienteret
      • Tips og tricks til digitale møder

    Værdiskabelse efter mødet/workshoppen

      • Sikring af implementering: fremdrift, opfølgning og værdiskabelse efter dine møder og workshops

    Kort sagt alt du skal bruge for at planlægge, udføre og følge op på dine gode møder og workshops, hvor deltagerne er aktive, involverede og tager ansvar.

    Nedenfor kan du se beskrivelsen af kurset i pdf-format. Det kan typisk være en god ide hvis du ønsker at gemme beskrivelsen, eller hvis du ønsker at udskrive den.

    Link til kursusbeskrivelsen i pdf-format:

    Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse
    – Kursusbeskrivelse i PDF-format

    Hvad siger tidligere deltagere om kurset?

    Vi har gjort alt, for at sikre det bedste materiale, de bedste værktøjer, den bedste undervisning og de bedste rammer for at optimere din læring, tryghed og værdi af at deltage på kurset.

    Nedenfor kan du læse eksempler på de evalueringer, vi har modtaget fra nogle af de mere end 8.500 facilitatorer, vi har trænet via dette kursus i værdiskabende facilitering og mødeledelse.

    Ud af de mere end 8.500 evalueringer:

       100% vil anbefale kurset til kolleger og deres netværk

         94% giver 5 ud af 5 mulige stjerner

       100% giver 4 eller 5 ud af 5 mulige stjerner

    Evalueringer

    “Kurset har gjort faciliteringsværktøjer praktisk anvendelige. Jeg går herfra med en prop-fyldt værktøjskasse til facilitering, Kurset har gjort, at jeg har reflekteret meget over min egen facilitering. Jeg vil klart anbefale kurset.”
              – Kirstine Færch, Projektleder, Region Hovedstaden

     —

    “Super gode konkrete værktøjer til forberedelse, planlægning og design af workshop. Derudover er Peter utrolig dygtig til at formidle og engagere. 2 super fede og givende dage!”
              – Nicolai Olsen, Business Analyst, Danske Bank

     —

    “Det bedste, og mest anvendelige kursus, jeg endnu har deltaget i. Peters baggrund og erfaringer gav uvurderlig praktisk kontekst til den præsenterede teori.”
              – Martin Laugesen, Energy Cluster Denmark

     —

    “Gode læringer i forhold til at få deltagerne til selv at tage ansvar/ejerskab for processen under og efter møde/workshop. Godt kursus. God underviser. Fint sted.”
              – Michela Gauguin Karlsen, HR Project Lead, Novo Nordisk

     —

    “Det var et super kursus, på alle måder.”
              – Mikkel Schultz, Specialkonsulent, Skattestyrelsen

     —

    “Super velstruktureret og professionel afvikling. God fordeling af information og øvelser. Konkrete og brugbare værktøjer. Mega hyggeligt og sjovt.”
              – Louise Møller Byg, Production Specialist,
                 Ferrosan Medical Devices A/S

     —

    “Det var et fantastisk kursus og helt sikkert et af de bedste jeg nogensinde har været på. Super konstruktiv undervisning med mange yderst relevante værktøjer, jeg har fået med, som jeg kan bruge med det samme. Derfor anbefaler jeg alle at tage kurset, hvis de afholder møder eller workshops af enhver art.”
              – Torkil Ejdesgaard-Hansen, Fuldmægtig, Skattestyrelsen

     —

    “Jeg har fået nogle plug-&-play redskaber til at facilitere workshops. Jeg har fået øjnene op for vigtigheden af klimaet og tryghed i gruppen. Kurset har givet mig indsigt i den psykologi, der ligger til grund for, at det er ”smart” at formulere sig på en bestemt måde. Genialt med manual.”
              – Anne Nørrelund, Kommunikations-konsulent,
                 Digitaliseringsstyrelsen

     —

    “Meget erfaren, skarp, tydelig underviser, som har forfinet undervisningsmaterialet, så man kan bruge det selv i egen kontekst. Jeg går klogere herfra ift. Rolle, involvering, værktøjer, processer & håndtering af modstand.”
              – Anne Baun Nielsen, HR-ansvarlig / Konsulent, Cabi

     —

    “Kurset var lige det, jeg søgte, i forhold til at kunne udføre faciliteringsopgaver mere professionelt. Det var utroligt givende, både at få noget forståelse for de bagvedliggende processer, og konkrete værktøjer. Du er virkelig god til det, du laver.”
              – Mette A Craggs, Center for Psykiatri og Handicap

     —

    “Peter besidder en stor viden om facilitering, som han formår at videreformidle på en ”kreativ”, humoristisk og læringsrig måde.”
              – Lasse Guldbrandsen, HOFOR A/S

     —

    “Et kursus med højt engagement fra både facilitator og deltagerne. Jeg fik en masse brugbare værktøjer med hjem. Lige til at forberede og udføre min næste workshop. Tak for et godt kursus.”
              – Marianne Duus Skjønnemann, HOFOR A/S

     —

    “God vekslen mellem teori og øvelser. Materiale og plancher lette at læse og ”gode at se på”. Godt kursus.”
              – Liselotte Holmslykke, Ledelsessystemkonsulent, HOFOR A/S

     —

    “Fantastisk energi. Får specielt gode og ikke mindst brugbare værktøjer ril at facilitere møder/workshops. Derudover indsigt i hvordan man kan tackle den ”besværlige” deltager i møder/workshops.”
              – Lise-Lotte Paaske, Rigshospitalet

     —

    “Rigtig god underviser med god energi. Fedt kursusmateriale. Mange gode øvelser. Rigtig mange relevante værktøjer.”
              – Gry Hoffmeier, Projektleder, Steno Diabetes Center

     —

    “Kurset giver rigtig gode redskaber til at planlægge de gode møder/workshops. Man får mange aha-oplevelser i forhold til hvorfor tingene nogle gange ikke går helt som man håber. Og så bliver det hele bare lidt mere håndgribeligt. Tak for et godt kursus.”
              – Line Rasmussen, Forsker, Rigshospitalet

     —

    “Genialt kursus, hvor vi fik afprøvet en masse teknikker og fik masser af tips og værktøjer med hjem i ryksækken. Jeg har fået en masse brugbar viden og værktøjer, som jeg let kan anvende i praksis, da jeg altid kan vende tilbage til manualen, hvis jeg kommer i tvivl.”
              – Trine Rosenlund, Specialkonsulent, Skattestyrelsen

    Evalueringer

    “Jeg havde håbet, at jeg ville få nogle hands-on værktøjer til facilitering, som jeg ville kunne bruge med det samme. Og det må jeg sige, at jeg fik! Tusinde tak for et godt kursus. Glæder mig til at bruge det, jeg har lært.”
              – Ida Marie Borgerg, Scrum Master, DBC Digital A/S

     —

    “Jeg har fået en fantastisk værktøjskasse til facilitering. Fra forberedelse, rammesætning, afvikling + retrospective. Super kursus.”
              – Linda Howarth, Forsvarsministeriet

     —

    “Jeg har fået konkrete og brugbare redskaber og metoder, som kan bruges både til afholdelse af møder og workshops. Jeg er især glad for redskaberne til konflikthåndtering.”
              – Amanda Lonsdale, Skattestyrelsen

     —

    “Rigtig godt kursus. Kurset giver mange gode praktiske værktøjer til facilitering, som man kan implementere i sit job. Tak for to gode og inspirerende dage!”
              – Rasmus Vidø, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

     —

    “Kurset er en ballast eller et fundament for planlægning og gennemførsel af workshops, hvor det særlige fokus på praktik og virkelighed samt afmystificering, gør det anvendeligt i dagligdagen.”
              – Anders S. Vedel, Chefkonsulent,
                 Direktoratet for kriminalforsorgen

     —

    “Kurset i værdiskabende facilitering har givet mig nye værktøjer og klædt mig på til at facilitere møder og workshops endnu bedre. Jeg ved nu, hvad der skal til, fra indledende planlægning til afrunding og opfølgning for at sikre endnu bedre output og et bedre samarbejde deltagerne imellem.”
              – Mette Kristensen, Danish Export Association

     —

    “Kurset har givet mig helt konkrete værktøjer til, hvordan jeg i fremtiden strukturerer og faciliterer workshops bedre. Og så har kurset været en rigtig god reminder for kvaliteten af vores interne møder, og hvordan vi sikrer, at vi går fra møder med konkrete beslutninger og aktionaplaner.”
              – Nanna Læssøe Navntoft, Danish Export Association

     —

    “En masse brugbar viden og redskaber, til at blive en bedre facilitator. De mange øvelser giver et godt kendskab til redskaberne i praksis, og gør mig tryg i at anvende dem i dagligdagen.”
              – Kathrine Skov Nielsen, Product Manager, SOS International

     —

    “Jeg har fået god forståelse for opbygning og planlægning af workshops, indsigt i vigtigheden af bevidst & klar kommunikation, og at skabe et godt samarbejdsklima i gruppen. Og ikke mindst: de små greb, som ændrer min daglige praksis, og som har stor betydning. Peter er fantastisk engageret & engagerende underviser.”
              – Hanne Nielsen, Faglig udviklingskonsulent, Horsens Kommune

     —

    “Min største anbefaling til kurset. Først og fremmest er Peter bare en sindssygt dygtig facilitator, med en smittende energi, så det var to lette dage at komme igennem, samtidig med at man får en masse læring. Derudover er indholdet rigtig godt, med masser af konkrete værktøjer. 5 stjerner herfra!”
              – Ditte Valentin, Product Manager, SOS International

     —

    “Jeg er blevet mere tryg i rollen som facilitator, og er blevet klædt bedre på til at navigere i de forskellige situationer, man kan opleve når man faciliterer møder eller workshops med mange deltagere.”
              – Gitte Julie Holbek, Projektleder, Teknologisk Institut

     —

    “Fagligt relevant. Motiverende facilitering. Spændende læringsøvelser. Gennemskueligt og lærerigt.”
              – Thomas Clausen, Konsulent, Billund Kommune

     —

    “Gode tips, tricks og værktøjer til at planlægge og gennemføre møder. Giver bedre struktur på oplæg og møder.”
              – Nikolaj Lindgreen, Chefkonsulent, Skattestyrelsen

     —

    “Kurset giver gode værktøjer, som er konkrete og implementerbare her og nu. Jeg føler, at det er mere overskueligt at lave workshops og det har givet mig mod på at lege mere med det, altså at være mere kreativ og prøve nye måder af.”
              – Yasmin Mansfeldt, Udviklingskonsulent, HK Hovedstaden

     —

    “Det har været super, og har bl.a. givet mig proces og metodik til at bygge workshops og møder. Forståelse for dynamik og effekt af facilitator rollen. Værktøjer til at håndtere modstand.”
              – Simon, Senior Consultant, Devote Consulting

     —

    “Jeg har lært utroligt meget om mennesker, adfærdshåndtering, sikre fremdrift og resultater.”
              – Jens Erfurt Nielsen, Fuldmægtig, Skattestyrelsen

     —

    “Meget dygtig og engagerende underviser og formidler. Virkelig god og anvendelig manual (kursusmateriale). Mange hands-on øvelser -> egen virkelighed. Jeg føler mig efter kurset godt klædt på til rollen som facilitator, med en stor værktøjskasse og viden om at der skal øvelse til. Fuldt ud tilfredt!”
              – Lotte Træden, Driftskoordinator, Frederiksberg Forsyning

    Værdiskabende facilitering og mødeledelse - Kursus datoer

    Kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse varer 2 dage, med undervisning fra 9.00-16.00 begge dage.

    Vælg mellem disse åbne kurser i Værdiskabende facilitering og mødeledelse:

    Kurser i København

      • 10.-11. juni 2024 (mandag-tirsdag) (2 ledige pladser)
      • 30. sep.-1. okt. 2024 (mandag-tirsdag)
      • 9.-10. december 2024 (mandag-tirsdag)

    Kurser i Aarhus

      • 6.-7. maj 2024 (mandag-tirsdag) (3 ledige pladser)
      • 16.-17. september 2024 (mandag-tirsdag)
      • 4.-5. november 2024 (mandag-tirsdag)

    Virksomhedstilpasset kursus?
    Ønsker du at afholde kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse som et virksomhedstilpasset kursus, kan du selv vælge kursusdatoer, og vi kan tilpasse indholdet, så det passer perfekt til dine læringsmål og ønsker.

    Det kræver typisk kun 6-8 deltagere, før at et virksomhedsspecifikt kursus er en god løsning. Kontakt os for at høre mere om muligheden for et virksomhedsspecifikt kursus.

    Link til kursusbeskrivelsen i pdf-format:

    Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse
    - Kursusbeskrivelse i PDF-format
     

    Værdiskabende facilitering og mødeledelse - Tilmelding

    Udfyld felterne nedenfor, for at tilmelde dig eller en kollega, til kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse.

    Tilmelding af flere deltagere?
    Se vejledning under tilmeldingsfelterne.

    VF tilmelding

    Tilmelding af flere deltagere:
    Udfyld felterne ovenfor, for at tilmelde dig eller en kollega, til kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse.

    Hvis du skal tilmelde flere deltagere, foretages tilmeldingerne én ad gangen.

    Når den første deltager er tilmeldt, kan du tilmelde den næste deltager. 

    Ved tilmelding af flere deltagere, kan de enkelte deltagerne også tilmelde sig selv.

    Ved tilmelding af flere deltagere, får hver af deltagerne en rabat på 10% på kursusprisen. Rabatten på 10% gives automatisk, når flere fra samme organisation indenfor et døgn tilmelder sig samme kursus.

    Du får en præcis, konkret og brugbar manual

    Vi ved, at det kan være svært at huske alt det man lærer på et kursus, når man kommer tilbage på arbejdspladsen igen efter kurset. Derfor har vi lavet en konkret, præcis og direkte brugbar manual til værdiskabende facilitering og mødeledelse. Manualen vil hjælpe dig, når du sætter det lærte i spil i din hverdag efter kurset. Manualen indeholder alt, du i praksis har brug for, for at facilitere dine møder og workshops, så du har ro i rollen som facilitator.

    Vi bruger manualen til værdiskabende facilitering og mødeledelse aktivt på kurset og i øvelserne. Det gør, at du kender manualen og er tryg ved at anvende de mange teknikker og værktøjer i praksis i din facilitering.

    Manualen er din guide til præcis og værdiskabende facilitering. Manualen er fyldt med konkrete forslag og inspiration til, hvad du helt præcist kan vælge at sige og gøre i forskellige situationer som facilitator.

    Alle værktøjer, metoder og teknikker fra kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse er grundigt beskrevet i manualen, så du står med en direkte brugbar guide, når du selv skal facilitere møder og workshops, med de lærte værktøjer og teknikker efter kurset.

    De mange værktøjer og teknikker er ligeledes visuelt illustreret for bedre forståelse, og direkte anvendelse i din professionelle hverdag efter kurset. Du kan således bruge manualen som et vigtigt og tryghedsskabende støtteværktøj som facilitator og mødeleder, i mange år efter du har været på kurset i værdiskabende facilitering.

    Målgruppe for kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse

    Målgruppen for kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse er alle, som afholder, leder og faciliterer møder og workshops, og ønsker øget ejerskab, involvering og samskabelse.

    Typiske deltagere på kurset er

      • Mødeledere, som gerne vil lære at facilitere
      • Ledere, som ønsker øget involvering og ejerskab i deres team
      • Intern eller ekstern konsulent, som ønsker en større værktøjskasse og mere professionel facilitering
      • Nøglemedarbejdere, som har en stor kontaktflade i virksomheden
      • Undervisere, som ønsker større engagement i deres undervisning
      • Selvskabte facilitatorer, som vil have professionel undervisning og en bedre værktøjskasse
      • Alle, der arbejder sammen med andre mennesker for at skabe resultater sammen
      • Alle, som synes, at det nogen gange kan være vanskeligt at skabe højkvalitets resultater i møder og workshops, og ønsker en større værksøjskasse med konkrete værktøjer til professionel resultatskabelse

    Din facilitator: Peter Grumstrup

    Peter Grumstrup - Certified Professional Facilitator & Certified Trainer

    Peter Grumstrup
    Certified Professional Facilitator & Certified Trainer

    Peter har en solid faglig og international erfaring. Han er uddannet civilingeniør, har arbejdet 13 år som projektleder, ledelseskonsulent og produktchef hos Novo Nordisk og Ericsson. Siden 2001 har Peter arbejdet som professionel facilitator, med fokus på at facilitere værdiskabende workshops og processer i virksomheder og myndigheder, samt at træne, uddanne og certificere facilitatorer.

    Peter har uddannet mere end 8.500 facilitatorer, og holdt indlæg og seminarer om facilitering, tilstedeværelse og personlig gennemslagskraft for mere end 4.500 ledere og medarbejdere. Peter har trænet og uddannet facilitatorer i mange lande, primært i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

    Ud over at være en af de mest erfarne facilitatorer og trænere i Danmark, er Peters styrke en dyb forståelse for facilitering som professionel disciplin, et smittende godt humør, og en evne til at omsætte komplicerede emner og koncepter til konkrete og direkte anvendelige metoder og værktøjer, som skaber værdi for dig som deltager på kurset.

    Kursusbeskrivelse i pdf-format

    Du kan se beskrivelsen af kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse i pdf-format. Det kan typisk være en god ide hvis du ønsker at gemme beskrivelsen, eller hvis du ønsker at at udskrive den.

     
    Link til kursusbeskrivelsen i pdf-format:

    Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse
    – Kursusbeskrivelse i PDF-format

     

    Udvalgte kunder

    Du er i trygge og kompetente hænder i samarbejdet med os.

    Vi har haft fornøjelsen af at arbejde med mange myndigheder, virksomheder og NGO'er gennem årene. Nedenfor er et udvalg af vores kunder.

    Vores mål er altid at maksimere den læringsmæssige værdi, for vores deltagere på vores kurser og uddannelser.

    Læs mere og tilmeld dig de enkelte faciliteringskurser og Business Facilitator Uddannelsen nedenfor

    2-dages kursus: Værdiskabende facilitering og mødeledelse

    2 dages kursus,  kl. 9:00-16:00 begge dage.
    Undervisning, manual og materialer er på dansk. Kursuspris 9.800,- kr, ekskl. moms

    Kurser i København

    Kurser i Aarhus

    Certificerings-uddannelse, 8 dage: Business Facilitator Uddannelsen

    Certified Professional Business Facilitator certificeringsuddannelse på dansk.

    8 dage over 4 moduler over 4 måneder
    29.800,- kr, ekskl. moms

    Uddannelser i København

    • Efterår 2024 - BFU hold 49
      3. sep. - 12. dec. 2024
    • Forår 2025 - BFU hold 51
      4. marts - 11. juni 2025

    Uddannelser i Aarhus

    • Efterår 2024 - BFU hold 50
      10. sep. - 18. dec. 2024
    • Forår 2025 - BFU hold 52
      11. marts - 12. juni 2025

    1-dags kursus: Grafisk facilitering i praksis

    1 dags praktisk og intensivt kursus.
    Kl. 9:00-16:00
    Kursuspris 3.800,- kr., ekskl. moms

    Kurser i København

      • Torsdag den 23. maj 2024
        (Fyldt, 0 ledige pladser)

    Kurser i Aarhus

      • Mandag den 9. september 2024

     

    Gratis online minikursus

    1½ times gratis online minikursus i værdiskabende facilitering og mødeledelse.

    Lær om hvad facilitering er, hvad en facilitator skaber af værdi, hvordan facilitatoren holder overblikket, og få et par konkrete eksempler på værktøjer, du direkte kan bruge i dine møder og workshops.

    Minikurset er består af 4 korte videoer på hver cirka 20 minutter, som du kan se direkte på hjemmesiden.

     

    Hvordan kan vi hjælpe dig?

    Vi har trænet og uddannet facilitatorer i mere end 20 år, og har uddannet mere end 8.500 facilitatorer

    Alle kurser, uddannelser og workshops kan leveres på dansk eller engelsk og kan gennemføres fysisk eller virtuelt

    Vi holder kurser og certificeringsuddannelser i København og i Aarhus

    Læs mere om dine mange muligheder nedenfor

    Faciliteringskurser og uddannelser

    Certificeret Facilitator Uddannelse
    Kursus i Værdiskabende Facilitering
    Kursus i Grafisk Facilitering

    Lær kunsten at facilitere professionel resultatskabelse med ro, overblik og overskud. Lær at skabe rammerne for optimalt samarbejde, hvor du involverer og engagerer deltagerne, håndterer vanskelige situationer og sikrer et højkvalitets resultat, som alle deltagerne forstår, bakker op bag og tager ejerskab for.

     

    Tilpassede kurser og uddannelser

    Står du med et specifikt ønske om et tilpasset kursus eller uddannelse for din virksomhed eller myndighed, vil vi rigtig gerne levere et skræddersyet kursus, som specifikt opfylder jeres læringsmål, kompetenceønsker og konkrete udfordringer.

    Mange virksomheder og myndigheder bruger dette som en fast del af deres kompetenceudvikling af ledere og medarbejdere.

     

    Gratis minikursus i facilitering, online

    Oplev vores gratis 1½-times online minikursus i værdiskabende facilitering.

    Minikurset består af 4 korte videoer af cirka 20 minutters varighed hver. Du kan frit se videoerne, så mange gange du har lyst til.

    Du lærer om facilitering, får et par brugbare værktøjer og får mulighed for opleve hvordan en professionel facilitator arbejder med rammeværk, modeller og forståelsesrammer, til at skabe klarhed, fremdrift og værdiskabelse når der faciliteres.

     

    Lej en professionel facilitator

    Lad os planlægge, designe og facilitere din næste vigtige workshop, seminar eller konference.

    Så kan du koncentere dig om at deltage og bidrage, mens vi sørger for rammerne, fremdrift, involvering, engagement, god stemning og fantastiske resultater.

     

    Workshop koncepter, lige til at bruge

    Få fordel af de mange workshops, vi allerede har afholdt.

    Når vi har afholdt workshop gentagne gange, videreudvikler vi den til et genbrugeligt koncept, dvs. en færdig pakke, som nemt kan tilpasses til dine præcise behov.

    Det betyder, at du kan spare meget tid, når grovstrukturen ligger klar og workshoppen er gennemprøvet allerede. Den skal blot tilrettes til dine specifikke ønsker og behov.

     

    Kontakt os for personlig samtale

    Vi håber at du fandt det du kom for på vores hjemmeside.

    Måske har du yderligere spørgsmål, eller ønsker at afklare noget i forhold til workshops, kurser eller uddannelse.

    Vi vil rigtig gerne tale med dig, og du inviteres til at kontakte os, enten på mail eller telefon. Vi kan også aftale et online møde på Teams eller Zoom.