Virtuel facilitering
af workshops og møder

1 dags online kursus

6.450,- kr. ekskl. moms
Afholdes online via Microsoft Teams

Lær kunsten hurtigt og effektivt at planlægge, facilitere og sikre fremdrift fra præcise, involverende og resultatskabende virtuelle workshops og møder.

Rigtig mange virtuelle møder afholdes helt som almindelige fysiske møder, uden at udnytte de mange muligheder der er i at sikre samarbejde, engagement og samskabelse i virtuelle workshops og møder.

Dette kursus er hands-on, konkret og praktisk. Det er en virtuel workshop om at holde virtuelle workshops og møder. Så alle teknikker og metoder bruges direkte på kurset, og som deltager kommer du både til at designe og facilitere involverende og engagerende virtuelle møder, direkte på kurset.

Du får ligeledes både en manual samt et antal instruktionsvideoer, som tydeligt viser de forskellige teknikker, værktøjer og metoder i praksis.

Vi har undervist i virtuel facilitering siden 2008

Lær kunsten at facilitere virtuelle workshops og møder

På kurset i Virtuel Facilitering af workshops og møder vil du helt konkret og i praksis lære, hvordan du både forbereder, afholder og sikre fremdrift fra involverende, inspirerende og engagerende workshops og møder.

Virtuelle workshops og møder kan være virkelig fantastiske, og teknologien understøtter rigtig gode og engagerende workshops og møder, hvor deltagerne er aktive, bidrager og samskaber resultater som alle forstår, bakker op bag og tager ejerskab for.

Vi vil rigtig gerne lære dig hvordan du opnår dette!

Kurset er intensivt og praktisk, og du trænes både i store og små grupper, og arbejder konkret med de forskellige dele af Virtuel Facilitering i praksis.

Du får konkrete værktøjer og teknikker til hvordan du…

Før

    • Sikrer klare roller og ansvar på møder
    • Planlægger dine møder enkelt og effektivt
    • Forbereder det virtuelle møderum (Teams / MIRO) for optimal deltagerinteraktion

Under

    • Sætter scenen og etablerer klare rammer for den virtuelle workshop / møde
    • Holder deltagerne engagerede, aktive og fokuserede
    • Arbejder med varierende gruppestørrelser, plenum og breakout rooms
    • Opsætning af din skær ved både en skærm og flere skærme
    • Optimal brug af PowerPoint / skærmdeling / whiteboard i Teams møder
    • Brug af kamera, lyd og lys til at sikre bedre interaktion
    • Brug af whiteboardingapplikation, her bruger vi MIRO
    • Håndterer modstand, bekymringer  og vanskelige situationer i virtuelle workshops og møder
    • Virtuelle energizers og icebreakers
    • Varighed og pauser
    • Optagelse af workshop og anvendelsen af chat / afstemninger
    • Dokumentation af resultater og sikring af klare konklusioner og beslutninger
    • Den gode og fokuserede afrunding

Efter

    • Lagring af dokumenter og resultater samt kommunikation af resultater
    • Uddeleger opgaver virtuelt
    • Følg op virtuelt
    • Sikrer fremdrift på aktionspunkter virtuelt

Alle værktøjer og teknikker er grundigt beskrevet i kursusmaterialet, og demonstreres og trænes i praksis i virtuelle situationer på kurset

Online, via Teams og MIRO

Kurset afholdes online.

Vi benytter de mest udbredte platforme på kurset, dvs. Microsoft Teams og MIRO på kurset.

Teknikkerne fra kurset kan også direkte anvendes på andre platforme, f.eks. Zoom og Mural.

Formen er korte indlæg, masser af praktiske øvelser, rig mulighed for spørgsmål og interaktion, og en kort strække-ben pause hver time.

Pris

Kursusprisen er 6.450,- kr, ekskl moms.

Denne pris inkluderer undervisning samt kursusmateriale og adgang til instruktionsvideoer efter kurset.

Spar 10% ved samtidig tilmelding af flere deltagere fra samme virksomhed/myndighed

kursus datoer

Kurset varer 1 dag med undervisning fra 9.00-16.30 og foregår online.

Næste åbne kurser:

    • 3. november 2022 (torsdag)
    • 19. januar 2023 (torsdag)

Ønsker du at afholde kurset i Virtuel Facilitering af workshops og møder som et virksomhedstilpasset kursus, kan du selv vælge kursusdato, og vi kan tilpasse indholdet, så det passer perfekt til dine læringsmål og ønsker. Det kræver typisk kun 6-8 deltagere, før at et virksomhedsspecifikt kursus er en god løsning. Kontakt os for at høre mere om muligheden for et virksomhedsspecifikt kursus.

Tilmelding

Ja tak, jeg vil gerne tilmelde mig kurset i Virtuel Facilitering af workshops og møder.

VirtFac tilmelding

15 + 4 =

Du får en præcis, konkret og brugbar manual

Virtuel Facilitering af workshops og møder kræver et godt overblik og en god forståelse af hvordan du styrer teknologien og sikrer optimal interaktion med og blandt deltagerne.

Derfor er der mange tips og tricks, som man hurtigt kan komme til at glemme efter kurset.

For at sikre at du får maksimal værdi ud af din deltagelse på kurset, har vi lavet en konkret, præcis og direkte brugbar manual til Virtuel Facilitering af workshops og møder, fyldt med tips, tricks, teknikker og eksempler fra den virkelige verden.

Du kan direkte bruge manualen i din hverdag, og som inspiration i din hverdag efter din deltagelse på kurset.

Målgruppe

Målgruppen for kurset er alle, som ønsker at lære eller blive endnu bedre til at planlægge, afholde og sikre værdien af virtuelle workshops og møder. 

Typiske deltagere på kurset er

    • Facilitatorer, coaches, konsulenter, ledere og medarbejdere, som gerne vil berige deres virtuelle møder og workshops, for at sikre optimal interaktion, engagement og motivation hos deltagerne

 

Din facilitator: Peter Grumstrup

Peter Grumstrup - Certified Professional Facilitator & Certified Trainer

Peter Grumstrup
Certified Professional Facilitator & Certified Trainer

Peter har en solid faglig og international erfaring. Han er uddannet civilingeniør, har arbejdet 13 år som projektleder, ledelseskonsulent og produktchef hos Novo Nordisk og Ericsson. Siden 2001 har Peter arbejdet som professionel facilitator, med fokus på at facilitere værdiskabende workshops og processer i virksomheder og myndigheder, samt at træne, uddanne og certificere facilitatorer.

Peter har uddannet mere end 8.500 facilitatorer, og holdt indlæg og seminarer om facilitering, tilstedeværelse og personlig gennemslagskraft for mere end 4.500 ledere og medarbejdere. Peter har trænet og uddannet facilitatorer i mange lande, primært i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Ud over at være en af de mest erfarne facilitatorer og trænere i Danmark, er Peters styrke en dyb forståelse for facilitering som professionel disciplin, et smittende godt humør, og en evne til at omsætte komplicerede emner og koncepter til konkrete og direkte anvendelige metoder og værktøjer, som skaber værdi for dig som deltager på kurset.

Corona/COVID-19 beskyttende tiltag

Selv om der ikke længere er lovpligtige Corona / Covid-19 restriktioner, passer vi stadig rigtig godt på vores kursister og instruktører.

    • Vi sikrer kontinuerligt, at alle sundhedsfaglige hensyn tages, og følger regeringens og sundhedsmyndighedernes anbefalinger og krav.
    • Vi kører med små hold, i store lokaler, så der er god plads. Vi opretholder social afstand, og der er selvfølgelig håndsprit til hver person.
    • Vores kurser og uddannelser holdes på et 5-stjernet tophotel, hvor der er fuldstændig styr på hygiejne, udluftning og fantastiske rammer.
    • Vi undgår håndtryk, og hilser med vink eller albuebump.

Vi opfordrer alle vores kursister til, at holde sig opdateret med regeringens og sundhedsmyndighedernes seneste udmeldinger og anbefalinger, om Corona/COVID-19.

Do you need the course in English?

We also have the course in English. Contact us for more information.

Business Facilitering

Kursus, certificeringsuddannelse og mini-kursus

Værdiskabende facilitering

2 dages kursus,  kl. 9:00-16:30 begge dage.
Afholdes i København.
Kursuspris 9.800,- kr, ekskl. moms

Næste åbne kurser:

  • 5.-6. december 2022  (1 ledig plads)
  • 11.-12. januar 2023

Klik her for at læse mere og tilmelde dig.

Business Facilitator Uddannelsen

Certified Professional Business Facilitator certificeringsuddannelse på dansk.

8 dage over 4 moduler over 4 måneder
29.800,- kr, ekskl. moms
Afholdes i København

BFU, Hold 42, Vinter 2022/2023:
- Modul 1:    7.-9. nov. 2022
- Modul 2:   12.-13. dec. 2022
- Modul 3:   16.-17. jan. 2023
- Modul 4:   2. marts 2023
Der er 4 ledige pladser.
BFU Hold 42 er åbent for tilmeldinger

BFU, Hold 43, Forår 2023:
- Modul 1:    6.-8. marts 2023
- Modul 2:   10.-11. april 2023
- Modul 3:   15.-16. maj 2023
- Modul 4:   15. juni 2023
BFU Hold 42 er åbent for tilmeldinger

Klik her for at læse mere og tilmelde dig.

Gratis online minikursus

1½ times gratis online minikursus i facilitering.

Næste minikursus afholdes:
- Fredag, 28. oktober 2022
- Torsdag, 2. februar 2023

Minikurset varer fra klokken 13:00-14:30 og afholdes online/virtuelt via Teams.

Klik her for at læse mere og tilmelde dig.

Agil Facilitering

Kursus og Engelsk Certificeringsuddannelse

Agil Facilitering for Scrum Masters

2 dages kursus,  kl. 9:00-16:30 begge dage.
Afholdes i København.
Kursuspris 9.800,- kr, ekskl. moms

Næste åbne kursus:

  • 21.-22. november 2022

Klik her for at læse mere og tilmelde dig.

Professional Agile Facilitator Certification

Certified Professional Agile Facilitator certification program in English.

8 days, 4 modules, 4 months

Currently only available as company specific training.

Click here to read more, and sign up for the Professional Agile Facilitator Certification Program.

Grafisk og Virtuel Facilitering

Kursus

Grafisk facilitering i praksis

1 dags kursus, kl. 9:00-16:30
Afholdes i København.
Kursuspris 6.450,- kr, ekskl. moms

Næste åbne kurser:

  • 8. december 2022
  • 9. februar 2023

Klik her for at læse mere og tilmelde dig.

Virtuel facilitering af workshops og møder

1 dags ONLINE kursus, kl. 9:00-16:30
Afholdes virtuelt via Microsoft Teams.
Kursuspris 6.450,- kr, ekskl. moms

Næste åbne kurser:

  • 3. november 2022 (torsdag)
  • 19. januar 2023 (torsdag)

Klik her for at læse mere og tilmelde dig.